Zanedbana osetrovatelska starostlivost | Medicínske právo
              

Otázka


Zanedbana osetrovatelska starostlivost

Milan Šimkovič
 | 23.5.2016 | komentárov: 0

Otázka:

Dobrý deň. Mali sme starého otca v sociálnom zariadení 3roky. Včera bol prevezený do nemocnice na interné oddelenie, na podnet jeho sestry kt.bola za ním na návšteve a upozornila na zlý zdravotný stav personál. Lekár sa vyjadril, že je v dezolátnom stave. Dôsledkom dehydratácie mal minerálny rozvrat, zlyhali mu obličky, srdce, pečeň. Po niekoľkých hodinách, keď lekári robili čo bolo v ich silách starký zomrel. Starký mal hnačku, ktorá trvala viac ako 3 týždne, opakovane sme na to upozorňovali v sociálnom zariadení personál. Ich odpoveď bola, že u neho je to normálne. Podotýkam, že starký bol imobilný, po CMP s postihnutím pravej strany, potreboval pomoc pri bežných denných činnostiach aj pri prijímaní tekutín a potravy. Starý človek nepociťuje smäd, a ešte sa odvodňoval pri hnačkách. Myslím si, že zo strany personálu sociálneho zariadenia došlo k zanedbaniu zdravotnej starostlivosti. V stave, v ktorom bol prijatý do nemocnice sa musel vyvíjať, nenastal zo dňa na deň. Chcem sa Vás opýtať čo môžeme urobiť. Viem, že život mu to nevráti, ale predsa takýto neľudský prístup nemôže len tak v tichosti prejst. Kam by som sa mohla sťažovať, akú máme šancu z právneho hľadiska. Ďakujem Vám za odpoveď.



Odpoveď:

Dobrý deň, v zmysle ustanovenia § 4 ods. 3 zákona č. 576/2004 Z. z., je poskytovateľ zdravotnej starostlivosti povinný poskytovať zdravotnú starostlivosť správne a teda lege artis.
Tu však treba povedať že samotné zhoršenie zdravotného stavu pacienta, ešte neznamená, že postup poskytovateľa v starostlivosti ktorého je pacient je nesprávny. V prípade ak zdravotná starostlivosť nebola poskytnutá správne, má pacient niekoľko možností ktoré môže podniknúť.
Prvou z možností je požiadať poskytovateľa zdravotnej starostlivosti (nemocnica/lekár) o nápravu. Podnet sa podáva písomne. V prípade že sa podnetu nevyhovie alebo poskytovateľ bezodkladne neinformuje žiadateľa o spôsobe vybavenia podnetu, osoba má právo požiadať Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou o vykonanie dohľadu.
Ďalšia možnosť je iniciovať disciplinárne konanie voči zdravotníckemu pracovníkovi a to na základe § 65 zákona č. 578/2004 Z.z. V tomto prípade je základnou podmienkou úspešnosti disciplinárneho konania, aby bol zdravotnícky pracovník členom profesijnej komory.
Radi by sme Vám do pozornosti uviedli náš príspevok o otázke občianskoprávnej zordpovednosti za škodu publikovaný tu.


 Obrazok Pošli do vybrali.sme.sk  |   Obrazok Zdieľať odkaz na Facebook

 


Diskusia


Vaše meno
Vaša reakcia
Secure code
Opíšte prosím text obrázku


-- žiadne príspevky --