Reklamácia protézy | Medicínske právo
              

Otázka


Reklamácia protézy

Michaela Korchová
 | 13.11.2013 | komentárov: 0

Otázka:

Dobrý deň, nechala som si vyrobiť protézu, ale nesedí mi, oškiera ma. Je to otrasné. Môžem žiadať výrobu novej bez doplatku?



Odpoveď:

Dobrý deň, vyhotovenie protézy je z právneho hľadiska predmetom dohody o zhotovení veci na zákazku podľa § 644 a nasl. Občianskeho zákonníka.

Zhotoviteľ (výrobca protézy) zodpovedá za to, že objednaná vec (protéza) má v čase prevzatia požadované  vlastnosti a je možné ju používať na určený účel. Takisto však zodpovedá za všetky vady, ktoré má vec pri prevzatí . To že Vám protéza nesedí a jej nosenie Vám spôsobuje ťažkosti, možno vnímať ako vadu. Pokiaľ ste vadu zistili v záručnej dobe, máte možnosť protézu reklamovať (a to aj opakovane, teda pri opätovnom vyskytnutí vád).

Pri preberaní protézy u Vášho lekára by ste mali obdržať spolu s protézou aj záručný list, v ktorom má byť uvedený dátum prevzatia protézy. Ak aj záručný list neobdržíte, dátum prevzatia musí obsahovať minimálne zmluva, prípadne doklad o zaplatení.  Od tohto dátumu začína plynúť záručná lehota. Zákon stanovuje záručnú lehotu 24 mesiacov.

V rámci úspešného uplatnenia reklamácie je možné požadovať nasledovné:
-    opravu veci, ak je vada odstrániteľná
-    výmenu veci, ak vada odstrániteľná nie je
-    vrátenie zaplatenej sumy, ak výmena veci nie je možná, alebo ju odmietnete.

Ak sa rozhodnete pre výmenu veci – v tomto prípade výrobu novej protézy – nie ste povinná/ý uhrádzať  nijaký doplatok, ani zaplatiť cenu novej protézy. Samozrejme, ako už bolo uvedené vyššie, platí to iba v prípade, ak reklamáciu uplatníte v záručnej dobe. Z uvedených dôvodov by som Vám doporučovala uplatniť reklamáciu čo najskôr, aby ste nepremeškali záručnú lehotu.


 Obrazok Pošli do vybrali.sme.sk  |   Obrazok Zdieľať odkaz na Facebook

 


Diskusia


Vaše meno
Vaša reakcia
Secure code
Opíšte prosím text obrázku


-- žiadne príspevky --