Výpadok na linke 112 . Čo teraz? | Medicínske právo
              

Otázka


Výpadok na linke 112 . Čo teraz?

Štefan Lazorčák
 | 4.5.2011 | komentárov: 0

Otázka:

V poslednom čase som postrehol v médiách, že vypadol integrovaný záchranný systém. Ako si mám zavolať pomoc v prípade takéhoto výpadku?



Odpoveď:

Integrovaný záchranný systém je upravený v zákone č.129/2002 Zb. o integrovanom záchrannom systéme.

 

Právny poriadok SR však nemyslí na situáciu, čo robiť v prípade ak vypadne IZS. Výpadok integrovaného záchranného systému možno chápať v dvoch rovinách. V prvej, ak sa nemožno dovolať na číslo tiesňového volania 112, je potrebné volať konkrétne číslo záchrannej zložky a to buď 150, 155 alebo 158. V prípade ak sa nedá dovolať ani na jedno z vyššie uvedených čísel, na privolanie pomoci musíte využiť alternatívne možnosti. Jednou z možností je osobné oznámenie na najbližšej hasičskej, policajnej, nemocničnej alebo inej špecifickej stanici. V prípade, ak v blízkosti poznáte alebo viete o nejakej osobe, ktorá by vám vedela pomôcť, obráťte sa ňu. Pokúsiť sa vám pomôcť je občianskou povinnosťou každého. Ak by bolo neefektívne, využiť vyššie spomenuté možnosti, vezmite osobu, ktorej treba pomôcť priamo na stredisko (stanicu) uvedenú v prvej alternatívnej možnosti.

 

Napriek tomu, že sa táto skutočnosť stala, verím, že pre slovenský ZIS je to ponaučenie a v budúcnosti sa táto situácia nebude opakovať. Na zamedzenie vzniku tohto problému, bolo potrebné začať riešiť záložný zdroj, keďže linka T-comu zlyhala. Záložný zdroj je prevedený cez operátora Orange, ktorý je podľa nášho názoru hlavným pilierom na zminimalizovanie alebo obmedzenie možnosti výpadku. Viac informácii sa dočítate na http://www.lipsic.sk/article.php?87



 Obrazok Pošli do vybrali.sme.sk  |   Obrazok Zdieľať odkaz na Facebook

 


Diskusia


Vaše meno
Vaša reakcia
Secure code
Opíšte prosím text obrázku


-- žiadne príspevky --